تبلیغات
همه چیز در مورد بازی های جدید - Crysis Warhead

Crysis یکی از بزرگترین عناوین انحصاری PC در سال 2007 میلادی بود که با فروشی بیش از 1 میلیون نسخه روبرو شد و با گرافیک حیرت انگیزش یکی از بازی های بسیار محبوب نزد هواداران PC به شمار می رفت. اکنون سازندگان توانمند این بازی در استودیوی Crytek تصمیم دارند تا احتمالآ آخرین عنوان انحصاری خود را برای PC تحت عنوان Crysis Warhead را با ویژگی ها و امکاناتی بهتر و جدیدتر ساخته و آن را در پاییز امسال روانه ی بازار کنند.

Crysis یکی از بزرگترین عناوین انحصاری PC در سال 2007 میلادی بود که با فروشی بیش از 1 میلیون نسخه روبرو شد و با گرافیک حیرت انگیزش یکی از بازی های بسیار محبوب نزد هواداران PC به شمار می رفت. اکنون سازندگان توانمند این بازی در استودیوی Crytek تصمیم دارند تا احتمالآ آخرین عنوان انحصاری خود را برای PC تحت عنوان Crysis Warhead را با ویژگی ها و امکاناتی بهتر و جدیدتر ساخته و آن را در پاییز امسال روانه ی بازار کنند.

این بازی در حال حاضر توسط استودیوی تازه تاسیس Crytek در بوداپست مجارستان در حال ساخت هست و نکته ی جالب اینجاست که اکثر کارکنان این استودیو بیشتر در زمینه ساخت بازی های Real Time Strategy تجربه داشته اند و اکنون قصد دارند تا برای اولین بار یک بازی اول شخص را تولید کنند و به همین دلیل تعداد زیادی از سازندگان و طراحان حرفه ای استودیوی اصلی Crytek در ساخته این بازی به این استودیو کمک خواهند کرد. کمپانی Electronic Arts نیز مثل نسخه ی قبلی حامی Crytek و منتشر کننده ی عنوان جدیدش خواهد بود.

Crysis Warhead داستان جدیدی نسبت به Crysis نخواهد داشت! این بازی داستان Crysis را از زاویه ای دیگر و از دید یک کماندوی کهنه کار و خشن بیریتانیای به نام Michael Sykes که به Psycho معروف است دنبال خواهد کرد. این شخصیت به طور کوتاهی در اوایل Crysis دیده شده است و سپس راهش از شخصیت اصلی آن نسخه (Jake) جدا می شود. به طور کل هدف سازندگان از این نوع داستان رفع ابهامات موجود در Crysis بوده است و به گونه ای می توان گفت که داستان Warhead مکملیست برای داستان Crysis.

به عقیده ی سازندگان یکی از دلایل نامفهوم بودن Crysis این بود که تمام Cutsceneهای بازی به صورت اول شخص دنبال می شد و گیمر از ابتدا تا انتهای بازی چهره ی کارکتر اصلی بازی را به هیچ وجه نمی دید و به همین جهت نمی توانست با او ارتباط برقرار کند اما در Warhead چهره ی Psycho برای گیمر مشخص خواهد بود و Cutsceneهای بازی نیز اکثرآ از دید سوم شخص نمایش داده می شوند.

در Warhead سعی شده است در کنار محیط وسیع بازی، آزادی عمل بیشتری به گیمر داده شود و مراحل بازی کمتر به صورت خطی باشد. اکشن این نسخه نیز با توجه به شخصیت جنگنده و خشن Psycho بسیار نفس گیرتر، مهیج تر و سریع تر از Crysis خواهد بود به علاوه اینکه توانایی تیراندازی با دو اسلحه به طور همزمان نیز در این بازی وجود خواهد داشت. همچنین در Warhead تعدادی سلاح و وسیله ی نقلیه ی جدید نیز اضافه شده است که یکی از این وسایل نقلیه Armored Scout Recon (یک نوع خودروی جنگی زره ای که بر روی آن سلاح تخریب کننده نصب است) و دیگری Hovercraft (وسیله ی نقلیه ای که توانایی حرکت بر روی سطح خشکی و آب را دارد) می باشد. هوش مصنوعی دشمنان نیز در Warhead بهبود یافته است و آن ها سازمان یافته تر و بافکرتر از قبل عمل خواهند کرد. باید اشاره کرد که Psycho هم در طول بازی دارای Nanosuit خواهد بود و می تواند از قابلیت های تدافعی و تهاجمی آن که نسبت به قبل کمی هم گسترش پیدا کرده است نیز استفاده کند.

برای گرافیک Crysis Warhead از همان موتور گرافیکی خارق العاده ی Cry Engine 2 استفاده شده است. سازندگان گرافیک بازی را از لحاظ نورپردازی و انفجارها بهبود بخشیدند و تخریب پذیری محیط را بیش از پیش ساخته اند اما در عین حال سعی کرده اند که این نسخه را با بالاترین سطح گرافیکی  حتی بر روی سیستم های معمولی هم سازگار کنند. همچنین به گفته ی Cevat Yerli تهیه کننده ی این بازی، اکثر ویژگی هایی که در Crysis تنها بر روی DirectX 10 قابل نمایش بود در Warhead می توان بر روی ویندوز XP و با DirectX 9 اجرا و مشاهده کرد!

لازم به ذکر است که Crytek برنامه های خاصی برای سیستم حفاظتی Crysis Warhead دارد تا هکر ها نتوانند به آسانی این بازی را کرک کنند. در آخر می توان گفت که Crysis Warhead بیشتر به یک نسخه ی اضافه شونده برای Crysis شبیه است تا نسخه ی کامل و نمی توان انتظار یک شاهکار را از آن داشت ولی به هر حال ویژگی های جالبی دارد که ارزش خرید آن را بالا می برد و مطمئنا طرفداران نسخه ی قبلی از Warhead نیز لذت خواهند برد.



لینك مطلب  نظرات تا -
نوشته:آقا مرلین ساعت:10:07 ق.ظ  تاریخ:سه شنبه 1 مرداد 1387